Znamenita Straussova opereta Netopir (Die Fledermaus) se je v izvedbi Slovenskega narodnega gledališča Maribor predstavila na Kongresnem trgu, v okviru 68. Ljubljana festivala. Kompleksna in zato toliko bolj zanimiva zgodba intrig, prešuštva, visokoletečih ambicij in na videz brezskrbne zabave v razkošnih kostumih je nedvomno eden izmed najžlahtnejših operetnih biserov Johanna Straussa ml., ki je po vsem svetu dosegla že več tisoč uprizoritev. V režiji Stanislava Moše, direktorja Mestnega gledališča v Brnu, dramskega in glasbenega režiserja, pisca glasbenih besedil in libretista, so nastopili solisti in gostujoči solisti opernega ansambla SNG opera skupaj z orkestrom, pod vodstvom Simona Robinsona. Glasba iz operete je po značaju večidel lahkotna, vedra, duhovita in poudarjeno ritmična. Svoj vrhunec je dunajska opereta dosegla prav z Johannom Straussom ml. (1825–1899), četudi ta vse do svojega petinštiridesetega leta ni kazal pretiranega zanimanja za glasbeno-gledališko ustvarjanje. Njegove ambicije so bile sprva posvečene le plesnim oblikam, še zlasti valčku, s katerim je dosegel neprekosljivo mojstrstvo. Glasba v tej opereti je genialni povzetek vseh dotedanjih oblik, ki so izkazovale specifično dunajsko mentaliteto, z značilnimi elementi tako imenovanega pariškega bohemskega življenja. Temu je Strauss sledil od prvega do zadnjega takta partiture. Že iskrivo in zanosno napisana uvertura – brez sleherne sentimentalnosti – povede poslušalca v veselo razpoloženje in optimizem celotne operete.