Party, premiera v SNG Drama Ljubljana
26.01.2022 Ljubljana
Ljubljanska Drama je na oder prvič v Sloveniji postavila odrsko izvedbo filma The Party avtorice Sally Potter, britanske režiserke in scenaristke. Režiser črne komedije je Ivica Buljan.Film je bil premierno predvajan februarja 2017 na filmskem festivalu Berlinale, na katerem so ga kot najboljšega nagradili nemški filmski kritiki, kmalu zatem, novembra istega leta, pa je bil uvrščen tudi na festival Liffe v Ljubljani (z naslovom Zabava). Film je posnet v črno-beli tehniki; prizorišče je omejeno na nekaj prostorov ne preveč razkošnega londonskega stanovanja višjega srednjega razreda; trajanje je za žanr celovečernega filma razmeroma kratko, dobrih 70 minut, in vtis je, da gledamo dogajanje v realnem času; oseb je sedem in vseh sedem vlog je oblikovala vrhunska mednarodna igralska zasedba (2 Britanki, 1 Britanec, 2 Američanki, 1 Irec in 1 Švicar).Odrsko priredbo (2018) filma, ki ga je recenzent ugledne ameriške revije za filmsko umetnost Variety primerjal z dvema filmoma, z Kdo se boji Virginie Woolf? Mika Nicholsa po igri Edwarda Albeeja in z Diskretnim šarmom buržoazije Luisa Buñuela, je napisala avtorica sama. Žanrsko se igra uvršča med črne komedije.Party na svojem domu priredi Janet, ki je pravkar dosegla najvišjo točko svoje politične kariere – postala je ministrica za zdravstvo vlade v senci. Z možem, znanstvenikom, povabita na slavje najožji krog prijateljev: Janetino najbližjo zaupnico z njenim možem, Janetino prijateljico, ki je profesorica t. i. ženskih študij, z njeno nosečo ženo, ki je znamenit chef, in Janetino sodelavko z njenim možem, privlačnim mladim finančnikom, ki pa pride brez žene in napove, da se jim bo ta pridružila pozneje.Duhoviti, inteligentni, kot blisk hitri dialogi se dotaknejo tem, kakršne pričakujemo v krogu izobraženih, razgledanih in elokventnih oseb z artikuliranimi stališči: politike, krize zdravstvenega sistema, demokracije, feminizma … Njihov racionalni in kultivirani modus pa preglasijo emocije, ko Janetin mož izbere prav ženin party za razkritje dveh dejstev: da je na smrt bolan ter da se bo ločil od žene in svoje preostale dni preživel z omenjeno Janetino sodelavko. Njegovo zdravstveno stanje in neslutena odločitev usodno vplivata na vse zbrane. Naraščajoča napetost nadaljnjega razvoja dogodkov, novih razkritij in priznanj, predvsem pa spoznanja o krhkosti navidez še tako trdnih odnosov in močnih zavezništev, kulminira v presenetljivem finalnem obratu, ki pa mu je detektivsko pozornejši gledalec lahko že prej prišel na sled.Mojca Kranjc
Njen film Party, za katerega je napisala tudi scenarij, je bil premierno predvajan februarja 2017 na filmskem festivalu Berlinale, na katerem so ga kot najboljšega nagradili nemški filmski kritiki, kmalu zatem, novembra istega leta, pa je bil uvrščen tudi na festival Liffe v Ljubljani (z naslovom Zabava). Film je posnet v črno-beli tehniki; prizorišče je omejeno na nekaj prostorov ne preveč razkošnega londonskega stanovanja višjega srednjega razreda; trajanje je za žanr celovečernega filma razmeroma kratko, dobrih 70 minut, in vtis je, da gledamo dogajanje v realnem času; oseb je sedem in vseh sedem vlog je oblikovala vrhunska mednarodna igralska zasedba (2 Britanki, 1 Britanec, 2 Američanki, 1 Irec in 1 Švicar).Odrsko priredbo (2018) filma, ki ga je recenzent ugledne ameriške revije za filmsko umetnost Variety primerjal z dvema filmoma, z Kdo se boji Virginie Woolf? Mika Nicholsa po igri Edwarda Albeeja in z Diskretnim šarmom buržoazije Luisa Buñuela, je napisala avtorica sama. Žanrsko se igra uvršča med črne komedije.Party na svojem domu priredi Janet, ki je pravkar dosegla najvišjo točko svoje politične kariere – postala je ministrica za zdravstvo vlade v senci. Z možem, znanstvenikom, povabita na slavje najožji krog prijateljev: Janetino najbližjo zaupnico z njenim možem, Janetino prijateljico, ki je profesorica t. i. ženskih študij, z njeno nosečo ženo, ki je znamenit chef, in Janetino sodelavko z njenim možem, privlačnim mladim finančnikom, ki pa pride brez žene in napove, da se jim bo ta pridružila pozneje.Duhoviti, inteligentni, kot blisk hitri dialogi se dotaknejo tem, kakršne pričakujemo v krogu izobraženih, razgledanih in elokventnih oseb z artikuliranimi stališči: politike, krize zdravstvenega sistema, demokracije, feminizma … Njihov racionalni in kultivirani modus pa preglasijo emocije, ko Janetin mož izbere prav ženin party za razkritje dveh dejstev: da je na smrt bolan ter da se bo ločil od žene in svoje preostale dni preživel z omenjeno Janetino sodelavko. Njegovo zdravstveno stanje in neslutena odločitev usodno vplivata na vse zbrane. Naraščajoča napetost nadaljnjega razvoja dogodkov, novih razkritij in priznanj, predvsem pa spoznanja o krhkosti navidez še tako trdnih odnosov in močnih zavezništev, kulminira v presenetljivem finalnem obratu, ki pa mu je detektivsko pozornejši gledalec lahko že prej prišel na sled.Mojca KranjcIz gledališkega listaKrog najrazličnejših hinavščin, napačnih prepoznav in neprepoznav ljudi, izgubljenih v racionalistično-narcističnih prepričanjih, da so presegli živalsko, nagonsko in intenzivno afektivno v sebi, se sklene s prizorom poblaznele Janet, ki nameri pištolo v Marianne, in drama se ciklično vrne na začetek, to pa je uboj. Uokvirjenje drame z istim prizorom nakaže, da ni izginitev mask in laži pri nikomer povzročila nikakršne psihološke transformacije, temveč je s svojim katastrofičnim potekom samo privedla do vsesplošne psihološke regresije. Aprilin zadnji sklep, namenjen Gottfriedu, češ da se ji čedalje bolj zdi, da je njun odnos zdrav, saj ne temelji na lažeh, je tako več kot ustrezen. Na koncu pogubnega partyja bosta vendarle poroka in slavje, ampak tistih dveh, katerih zveza je bila na začetku obsojena na propad zaradi popolnoma nasprotnih stališč – zdravilca in nekdanje radikalne aktivistke –, nazadnje pa se razkrije kot edini odnos, ki mu lahko pripišemo količkaj iskrenosti in avtentičnosti.Željka Matijašević, Dobro je, da ima vsak party svojega party breakerja.
UstvarjalciPREVAJALKA, Tina MahkotaUMETNIŠKI SODELAVEC, Robert WaltlDRAMATURGINJA, Mojca KranjcSCENOGRAF, Mark PožlepKOSTUMOGRAFINJA, Ana Savić GecanSKLADATELJ, Mitja Vrhovnik SmrekarOBLIKOVALCA SVETLOBE IN VIDEA, son:DA, Toni Soprano MeneglejteLEKTOR, ArkoASISTENT REŽISERJA, Aljoša Živadinov ZupančičASISTENTKA DRAMATURGINJE, Manca Sevšek MajeršičASISTENTKA KOSTUMOGRAFINJE, Nina GorišekIgralska zasedba:Nataša Barbara Gračner, JanetMarko Mandić, BillPolona Juh, AprilIgor Samobor, GottfriedZvezdana Mlakar, MarthaSaša Pavlin Stošić, JinnyTimon Šturbej, Tom
Prikaži več
Prikaži manj